Med anpassade funktioner i appen kan barn och unga hålla koll på pengarna, fylla på mobilen och skaka fram saldot - en bank i mobilen.
Ladda ner appen
Ladda ner appen och logga in med Mobilt SäkerhetsID, Mobilt BankID eller säkerhetsdosan.
Med anpassade funktioner i appen kan barn och unga hålla koll på pengarna, fylla på mobilen och skaka fram saldot - en bank i mobilen.
Appen är en kostnadsfri tjänst och kan användas till alla under 18 år. Kostnader från mobiloperatör för uppkoppling eller överförd datamängd kan tillkomma.
Alla privatpersoner som är kunder i Ivetofta Sparbank och under 18 år kan använda appen.
I appen visas konton och sparande som barnet själv kan använda för att sätta in pengar på och ta ut ifrån.
Det går att logga in i appen med Mobilt SäkerhetsID, Mobilt BankID och säkerhetsdosa. Mobilt BankID är det förvalda alternativet för identifiering i appen. Har du ett Mobilt SäkerhetsID väljer du det alternativet från listan. Det fungerar på samma sätt som Mobilt BankID. Du kommer åt Mobilt SäkerhetsID via appen Mobilt BankID. Mobilt SäkerhetsID fungerar bara i Swedbanks och Sparbankernas tjänster samt för Swish. Med Mobilt BankID kan du också logga in på myndigheter och företag.
Med hjälp av ett Mobilt SäkerhetsID kan barnet logga in i internetbanken, appen och Swisha. Behöver barnet legitimera sig hos 1177 eller en myndighet så behövs istället ett Mobilt BankID.
Vårdnadshavaren ansluter barnet till Mobilt SäkerhetsID i appen för privatpersoner. Gå in via menyvalet "Övriga tjänster" - "Hantera barns tjänster" och sedan "Lägg till barnets uppgifter". Du kan även ansluta barnet till Mobilt SäkerhetsID under Övriga tjänster i internetbanken. Om barnet inte är kund i banken behöver ni besöka ett bankkontor.
Skaffa Mobilt SäkerhetsID
Unga som har ett Mobilt SäkerhetsID kan ändra det till ett Mobilt BankID tillsammans med en förälder i appen. Det kan också beställas genom att du som vårdnadshavare tillsammans med ditt barn besöker ett kontor.
Så beställer du Mobilt BankID till ditt barn
Snabbsaldo är en valbar funktion som är godkänd av vår säkerhetsavdelning. Det visas inget personnummer eller kontonummer, utan endast saldo på det förvalda kontot. Vi rekommenderar att man aktiverar telefonlås på sin mobil. Det går att avaktivera/spärra snabbsaldo via sin internetbank. Detta görs under menyn Startsida – Inställningar.